Sider

torsdag 12. juni 2014

Heklet teppe i bølgemønster.








Av og til er det noen prosjekter som tar år for å bli ferdige. Dette teppe var et av de prosjektene.

Det hele startet med at jeg kom over noe billig garn i Smart i blåfarger. Planen ble da et heklet teppe i blåtoner.



Jeg ble ikke fornøyd - det ble for harde overganger i fargene. Jeg startet på ny med å hekle fra mørkblå til lys blå i striper. Jeg er fremdeles ikke fornøyd og legger det vekk i haugen med uferdige prosjekter.

Så kommer jeg over dette nydelige teppe på Pinterest og jeg blir inspirert til å ta frem teppe igjen.





Jeg begynner å samle farger. For å flest mulig nyanser i fargene kjøper jeg garn flere steder. Sandnes Garn, Dale , Viking garn , Nille og Europris. Jeg prøver å holde meg til tykt ullgarn, men har også kjøpt tynt ullgarn og heklet med dobbelt garn. Jeg legger garnet klar på gulvet , da var det lettere å hvordan fargene ble sammen.




Det ferdige resultatet. Det er stort og godt til pakke godt rundt seg i sofaen foran TV.












5 kommentarer:

Ingunn sa...

Her lønte det seg å rekke opp, for det ferdige resultatet ble kjempebra! Fargene ble fine sammen, og overgangene "myke" og behagelige. Dette kan du være veldig godt fornøyd med!

God helg fra Ingunn

Inger Anne sa...

Det ble utrolig fint :)

Kort og Søm sa...

Utrolig fint teppe du har laget :)

Roberta Mendes sa...

Hi, I love your craft, is beauty, I love a colors, I follow your blog, hugs from Brazil.
Visit my blog - Tita Carré - free patterns crochet

Roberta Mendes sa...

Hi, I love your craft, is beauty, I love a colors, I follow your blog, hugs from Brazil.
Visit my blog - Tita Carré - free patterns crochet