Sider

onsdag 20. mars 2013

Mairusluer


Tre luer til tre søsken. 

Som ble strikket i gave, fordi jeg hadde lyst. 

Mottaker ble veldig glad og det syns jeg er veldig hyggelig. 

Strikket i Alpakka ull fra Sandnes Garn. 




Nå har jeg strikket så mange mariusluer at jeg bruker ikke mønster. 

Jeg legger opp ca 110 masker. Litt mer til voksne og litt mindre til små barn. Hvor mange masker kommer også an på tykkelsen på garnet, alpakka er tynt garn. Jeg bruker stikkepinner 2,5 el 3. 

Dersom en velger tykkere garn, er det behov for tykkere strikkepinner. Luen blir tykkere og kraftigere med tykkere garn. 

3 kommentarer:

Hildegunn sa...

Flotte luer, fine farger du har brukt på dem!

Knutine sa...

Så koselige gaver å få:-)

Og alpacca er herlig mykt garn.

Ha en flott påske-

Stine sa...

Herlig farge kombinasjon på alle luene :)