Sider

mandag 22. oktober 2012

Bestemorsruter av restegarn.



Jeg har stadig nye håndarbeidsprosjekter på gang. 
Veldig ofte flere om gangen. Jeg har MYE garn, og det blir mye restegarn. 
Jeg sorterer garnet mitt etter garntyper. I tynt ullgarn har det blitt mange små nøster i ulike farger fre andre stikke og hekleprosjekter. De legger jeg oppi en eske, etterhvert blir det en fin samling i ulike farger. Av og til tar jeg frem esken og hekler noen bestemorsruter. 

Jeg gjør det på denne måten. Jeg begynner med de minste nøstene, de blir den innerste firkanten. 






Etterpå tar jeg de nøstene som er litt større, de blir firkenten utenfor. 
På den måten føler jeg at jeg får brukt opp det aller meste av små nøster som kommer fra andre prosjekt.  

Det hvite garnet kjøper jeg, ofte i store billige pakker som jeg kjøper på Sandes Garn sitt fabrikkutsalg. 

Å hekle bestemorsruter er VELDIG VELDIG hyggelig! 

For meg er det ikke viktig å få det ferdig så rakt som mulig, jeg koser med, så blir det alltid ferdig en gang..........









2 kommentarer:

Randis side sa...

Nydelig fargesammensetning :)) Hyggelig å hekle bestemorsruter, men så var det festinga av tråder... Så flott med den senga i stua :) Herlig koseplass med deilige farger :)) Ha en finfin uke!

Bente sa...

Det blir fint! Det er koselig å holde på med slikt prosjekt med mange forskjellige farger, ha en fin onsdagskveld:)