Sider

fredag 2. desember 2011

Hvordan lage hjerte………


hvit stort hjerte


040




024


Tenkte jeg kunne vise hvordan jeg lager hjertene mine.
Det er finnes helt sikker mange måter å lage hjerter på, dette er den måten jeg liker best.


Hvordan-lage-hjerte


Jeg bruker gammelt tøy som ikke kan brukes eller gis til Fretex inni hjertene, jeg liker at hjertene er myke og gode å ta på. Jeg klipper opp tøyet i passe store biter 50 * 50 cm ca.  Jeg bruker restegarn med ukurante farger til å forme tøyet til hjerte. Når jeg er fornøyd med formen, bruker jeg ull i en farge som jeg ønsker å lage hjerte i.


Hvordan-lage-hjerte2


Jeg liker veldig godt når garnet har ulik tykkelse og struktur, da får jeg en fin effekt. Da er det bare å surre garn til du får en fin effekt med kryssende linjer.


hvit hjerte


Lykke til ! 

9 kommentarer:

Petrine sa...

Så utrolig fint!
Elsker hjerter :) Kanskje jeg også skal prøve meg på et hjerte etter hvert. Takk for tipset :)

Ha en fin fredagskveld!

alottes verden sa...

Synes hjertene dine er helt fantastisk fine....har alltid tenkt de var mer innviklet å lage en slik du forklarer her...så dette vil jeg prøve på....
Takk for at du deler med alle oss :)

Ha en fin helg
Ann-Charlotte

Lene sa...

Det var utrolig lekkert! Skal ikke se bortifra at jeg prøver meg på et slikt hjerte selv :-)

lykkelisalille sa...

Disse skal jeg prøve meg på straks eksamen er overstått. Tusen takk for flott tips:)

Edda Soffía sa...

Hi, thank you for this tudoring, I will go and do a heart like this. I love them.
Best wishes
Edda

Harriet sa...

Så nydelige hjerter du har kreert. Tusen takk for at du ville dele med meg. Fikk "kløe" i fingrene etter å prøve det. Ha ei fin 2. advents helg.

ide-puffen sa...

De er så utrolig fine og spesielle.
Takk for "hvordan"
kos lørdag
Randi

VesleStine sa...

ENDELIG! Denne oppskriften har jeg ventet lenge på! Jeg tror jeg skal lage ett slikt hjerte som brudebukett til meg selv!
Tusen takk!

alottes verden sa...

Nå har jeg laget hjerter etter inspirsasjon fra deg:)...linket til deg fra bloggen min:)

Ha en flott uke videre
Ann-Charlotte