Sider

torsdag 23. juni 2011

Stikketepper til Nepal


For lenge siden blogget jeg om dette teppe HER.
Det ble ikke et resteteppe til meg selv, men skal sendes til et barnesykehus i Nepal. Du kan lese mer om teppene til Nepal på denne bloggen.
019



024




027


Dette i rosafarger er det min moster som har strikket, jeg har heklat kanten rundt.



013




017



016


Syns det er hyggelig å kunne hjelpe andre små barn, ekstra hyggelig når man får personlig takk fra de som sender teppene og at man ser på bilder på bloggen at teppene blir brukt.
Har du restegarn liggende er det bare å stikke………

9 kommentarer:

Igi sa...

så flotte tepper! Likte veldiggodt det med striper i midten.
Klem

Hellohello baby sa...

Herlige tepper. Ekstra hyggelig er det å vite at de blir godt brukt og satt pris på der de skal :)

Er ikke ofte jeg kommer over norske blogger som gir meg jippiii-feeling. Men det fikk jeg nå :) Gleder meg til å kikke rundt her og følge med videre.

Ha en fin St. Hansaften!

Bente sa...

Herlige tepper!
Så flott at de går til en god sak :)

annbjørg høyland sa...

så flott å sjå teppene ferdige her.
nå blir nok moster glad

sigrid sa...

Så bra du er med !!!

Miss Talseth sa...

Dette liker jeg:)

Anonym sa...

Herlige tepper! Har laget flere i løpet av mine snart åtti år. Skal du lage ruter i garn av forskjellig tykkelse, er det vanskelig å få rutene like store når du strikker kvadrater frem og tilbake. Begynn heller med 3 m,øk 1 m i beg. av hver p. til kanten er så lang som du ønsker, deretter feller du 1 m i beg. av hver p., trekk de 3 siste m. sammen. Slik blir ALLE RUTENE like store, uansett garnkvalitet, og du er kvitt ALT RESTEGARNET DITT. LYKKE TIL!

Linda sa...

Hei!Det var koselig at du stakk innom bloggen min å ble inspirert.
Flotte tepper dere sender til Nepal.

Anonym sa...

Hei, Line. Er du interessert i å vite hva jeg googlet, for å komme til "Linetoppen"? Lim inn den laaange adressen under i adressefeltet, og se...

Mvh. Audun Hamre

http://www.google.no/search?as_q=&as_epq=galatippen&as_oq=&as_eq=&hl=no&authuser=0&lr=&cr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&as_rights=&safe=images&btnG=Google-s%C3%B8k