Sider

onsdag 15. juni 2011

Ostekake

 

Idag har det vært koselig besøk på Linetoppen. Jeg liker å ordne til selskap. Inspirert av alle flotte matbloggere tenkte jeg at jeg kunne vise min ostekake.

020023024025027065

Smelt 100 gr smør og knus en pakke med søt havrekjeks. Dette røres sammen og klemmes ned i kakeformen.

Pisk krem. Rør sammen Philadelphia ost og 200 gr melis. Kok opp sitron gele i 2,5 dl vann.

Bland dette sammen med et beger lett rømme og hell på bunnen.

Settes i kjøleskap minst tre timer. Pyntes etter ønske………

 

067

Kaken klar til servering.

 

Det er hyggelig å pynte litt ekstra når det kommer gjester på besøk.

I dag ble det hvit – rent og enkelt.

040094

6 kommentarer:

Barbro sa...

Jummi!!! Kaka så nydelig ut:-)

Ønsker deg en fin ukeslutt
Klem fra meg :-)

ide-puffen sa...

Sommerlig og deilig kake. Nam. Nydelig pyntet til fest også.
Og teppet under er bare vakkert. Flink.
Kos dag
Klem Randi

Christine C sa...

Ostekake er noe av det beste jeg vet! Din så helt nydelig ut :-) Veldig fint pyntet til fest også - hvitt kan aldri bli feil.
Ha en fortsatt fin dag!

Bien sa...

Det feires på Linetoppen... koselig med blomster i mange farger!

Bien sa...

I mange VASER skulle det egentlig være... tankene flyr videre mens jeg skriver... tenkte nemlig også på eksamensutstillingen din...og den hadde jo MANGE farger i mange vaser. Fint med alt det hvite:-)

Ella sa...

Denne må jeg prøve, jeg fikk vann i munn(er sulten nå):)Nydelig pyntet bord var det også!