Sider

søndag 9. januar 2011

Orden og system på Linetoppen


Jeg har hørt en klok mann si :


Ytre stuktur gir indre ro


Kanskje vil orden og system i skuffer og skap gi meg en indre ro i hverdagen?


Jeg har begynt på et stort ryddeprosjekt – ønsket er å rydde og vakse i skuffer og skap i hele huset, så får vi se hvor langt jeg kommer………


Idag har jeg ryddet og sortert pynteting, jeg liker når ting er sortert etter farge.


orden og system



orden og system2


Ved å rydde i skuffen med perler til ungene kom ideen til å henge opp vårlige perlefigurer på greinen vi pyntet til jul.


grein med perlerPerleorden


Min flinke jente som snart fyller 10 år var med og hjalp meg or ryddet denne skuffen helt selv.


Så blir det spennende og se hvor lenge ryddepågangsmotet holder seg på topp…….


Her kan du se hvordan det ble når jeg ryddet på arbeidsrommet.

6 kommentarer:

Marthe sa...

Lykke til med prosjektet - det hørtes supert ut. Jeg forsøker, men er nok litt for glad i å mellomlagre ting for at jeg skal kunne kalle meg organisert...

Hilsen Marthe

Kvinnse sa...

Så flinke dere har vært. Det er deilig å få ryddet sånn skikkelig av og til. Fantastisk fine farger du har i pynteting. Vakker syn!!:o)

mumi sa...

Så flink du har vært :) Så fint det ble med perlefigurene på greina, her bruker de ligge en stund før de går i bosset. ooops ikke si det til noen ;)

igi sa...

Jeg burde også hatt en storopprydning - men kommer ikke helt i gang... Veldig fint å pynte med barnas perlepynt på kvister. Det ble kjempe fint!
Klem fra Igi

Gunvor Rasmussen sa...

jeg er veldig flink til å BEGYNNE på den store oppryddingen i skuffer og skap, og å ommøblere. nå ser det værre ut her enn da jeg begynte, og jeg har lyst å dra til syden i stedet;) fin ide med perletreet!

Hildemor sa...

Hei,
Fine perlekunst på grein, har en tendens til å havne i bosset her også etter en stund:-).
Fine bilder av pynten, liker gått det grønne:-).
Legger meg til som følger:-).
Klem Hilde