Sider

søndag 23. januar 2011

Lær å hekle englemasker


Har du lyst å lære hvordan man hekler skjerf med englemasker?
Jeg har laget en video der jeg viser hvordan jeg gjør når jeg hekler et englemaskeskjerf.









Jeg blir UTROLIG glad for tilbakemeldinger på denne videoen.
Er det mulig å lære å hekle fra min video?
Fikk du det til?
Var det noe som var vanskelig?
Var det noe som burde vært forklart bedre?
Jeg blir altså LIKE glad for å høre om du fikk til å bruke min video, eller om det er noe som bør forklares på en bedre måte.


Ha en fin fin søndag ! 









13 kommentarer:

Maria sa...

Hei! takk for at du tok deg tid til å lage en video om englemasker. Jeg har hatt mye lyst til å lære. Det første jeg skal gjøre på mandag skal bli å kjøpe garn for å prøve og du skal få tilbake melding fra meg, garantert!
Ha en fin søndag.Maria

Bente sa...

Jeg er så imponert !
Både over den flotte forklaringen på enlemasker og at du lager video om det!

Jeg skal nok prøve på dette og sende noen ord om det.
Tusen takk !!

GundaM sa...

jøsses, men nei jeg kommer aldri til å lære meg å hekle!! Har prøvd men hun som skulle lære meg sa jeg kanskej kunne begynne med noe annet....

takk for info, du er flink!

Aud sa...

Tusen takk for at du viste hvordan dette gjøres! Skal virkelig prøve å lage et sånt sjal.
Hekler du forresten en avsluttende omgang med fastmasker når sjalet er stort nok?

Klem,
Aud

PS:
Dritstilig heklekrok,da! =0)

igi sa...

Tusen takk for at du har laget en instruksjonsvideo. Jeg har lenge vært nysgjerrig på englemasker. Gir deg en tilbakemelding når jeg har prøvd.
Klem fra IGi

by BeaTell sa...

Nice video. Jeg sitter da her med heklepinnen min ;) Måtte jo bare prøve. Har nemlig sett "englemasker" før men ikke prøvd det. Supert at du deler video. Litt for trøtt og tørr i øya til å fortsette nå, men skal prøve videre i morgen! Digger hekling. så utrolig gøy å lære seg noe nytt!!! takk

Gourmeen sa...

Eg fikk det til, "dritt lett" :-D

Miriam sa...

Jeg kunne hekle slik for lenge siden. Bor i Bolivia nå og har kjøpt masse billig alpakkagarn. Tenkte jeg skulle hekle et sjal. Men så begynnte jeg og så husket jeg det ikke....husket bare litt og jeg kom jo ikke så langt med det!Så da var det veldig greit med denne videoen! Tusen takk, nå er jeg i gang med sjalet:)

Lill sa...

Så bra video..jeg skal prøve meg på dette i kveld..så gir jeg en tilbakemld da..
Jeg kan hekle mer er best på egenkomponerte mønster..og ikke slik en leser av..det blir helt rart for meg..:)

klem fra Lill

Anonym sa...

Hei

Googlet litt på nettet, og kom over englemasker og din instruksjonsvideo:) Har aldri sett englemasker før, men det passer jo perfekt når man vil ha et litt luftig resultat. Det går jo fort også :)T
Takket være videoen din kommer det til å gå kjempegreit å få inn teknikken. Jeg har en del erfaring med hekling, men jeg tror også nybegynnere vil kunne lære av deg!

Nå skal jeg utforske bloggen din :)

Hilsen Anne

Anonym sa...

Super video, tusen takk! Jeg er nybegynner, men tror jeg skal tørre å prøve meg på et engleskjerf med din hjelp... :) Hva slags garn og hvilken pinne bruker du? Renate

Anonym sa...

Jeg er fasinert over at noen gidder, men helt fantastisk altså. Veldig flott for alle som ønsker å lære :-) Selv ser jeg meg som en erfaren håndarbeider, men hadde glemt hvordan jeg satte sammen englemaskene. Prøvde meg på drops design, men de brukte en annen metode enn det jeg hadde prøvd før, og denne hadde ikke luftmasker langs kantene, -syntes ikke det ble like fint, så da var det kjekt å finne videoen din og vips var jeg på sporet igjen. Nå blir det et fargesprakende sjal i reste-alpakka'n min. Hekler med to tråder om gangen, i ulike farger, så dette kan blir morsomt, og så er det også morsomt å få til noe av alle restene man tar vare på ;-)
Petra Prøvedukke

løvetann sa...

Tusen takk!
Den videoen var veldig enkel å forstå :-)