Sider

tirsdag 7. september 2010

Linetoppen svarer på spørsmål ved hjelp av You tube.

Jeg syns selv at jeg må bli bedre på å svare mine lesere på spørsmål.
lover jeg at jeg skal gjøre hva jeg kan for å bli bedre til å svare dere på hva dere måtte lure på. Det er det minste jeg kan gjøre for de som leser bloggen min.
Et av spørsmålene har vært hvordan jeg startet på dette hekleteppe av staver og luftmasker.


018[20]

Jeg bruker garnet Sisu fra Sandnes Garn og bruker enkelt garn ikke dobbelt. På dette teppe bruker jeg heklenål nr 3. Man kan selvfølgelig bruke hvilket garn og tykkelse man ønsker. Teppe mitt blir tynt og luftig når jeg bruker så tynt garn og heklenål, men det trenger lengre tid med tynt garn.
Det er vanskelig å starte å få en jevn fin start, jeg har løst det ved å hekle stavene rundt den første luftmaskeraden. Som jeg viser under i denne You tube snutten.
(Jeg bruker veldig tykk nål og tråd her for at det skal være synlig i filmen)





I steg nummer 2 viser jeg hvordan jeg snur på første raden og hvordan jeg hekler andre raden.


Jeg blir veldig glad dersom dere kan gi meg en tilbakemelding på om dette er lett forståelig.
Er dette til inspirasjon? Får jeg dere til å hekle?
Er det noe annet dere har lyst at jeg skal vise dere?
Ha en heklende tirsdagskveld!

8 kommentarer:

Julie sa...

Hejsa ;0)
For mig var det let at forstå og jeg er ellers ikke den bedste til at hækle.
Det vil jeg prøve at gå igang med;0)
Julie

et gjennomsnittlig menneske sa...

Godt initiativ!

"Liker"
;)

Anonym sa...

Dette var jo en veldig god måte å forklare på. Veldig fin høst header :-)

Hilde

kamille sa...

Hei, tusen hjerteleg! Eg blei mykje klokare. Er nybegynnar i hekling så dette var til godt hjelp.

Bare så synd jeg ikkje venta med å begynna. Eg hekla stavar i kvar luftmaske, ikkje rart at det blei stramt og bølgete. Jaja. Det blir vel et slags teppe av dette og.Veldig kjekk og lett heklinng!

Ha ein super onsdagskveld!

Krusedulla sa...

Så flott!! Kjempebra jo:) Nå skal jeg jammen ta med meg hekleriene på hytta i helga og prøve. Det var veldig lett å forstå hvordan det gjøres:) Takk for koselig prat på telefonen i kveld;) Vi snakkes neste uke...tvi tvi..KLEM:)

Bente sa...

Det var veldig forståelig!
Og smart å legge det på YouTube.

Therese Tryving sa...

Åh du er så pedagogisk atte! Kjempeflink! =)

Ane sa...

Så fint teppe. Det var jo helt genialt å bruke restegarn på. Jeg ser du lager staver annerledes enn meg. Har ikke tenkt over at man kan gjøre det annerledes, så det var interessant.