Sider

mandag 19. juli 2010

Heklerosegleder




009

011

rosepute



Denne puten var enkel og kjekk å hekle. Jeg er blitt inspiret av to bloggere.


2009_05160035_thumb[2]

Bilde fra Sols(tr)ikke sin blogg.

rose hip

Bilde fra Rose Hip sin blogg.

Ved å trykke på bildene kommer du rett inn på deres blogger.


Det var på Rose Hip jeg så dette mønsteret først, jeg ble veldig inspirert. Problemet var at hun hadde skrevet mønsteret på engelsk, for meg som helst ikke hekler etter mønster ble det å hekle en rosepute dyttet lengre ned på “lyst til å hekle” listen min.

MEN så la Sols(tr)ikke ut oppskriften på norsk, da ble alt mye morsommere. Jeg har sydd på bakstykke med litt rosa linne martine og babuska stoff fra Stoff og Stil.

Jeg har brukt garnet Smart fra Sandnes Garn.

Ønsker alle en fortsatt fin onsdagskveld.

10 kommentarer:

Randi sa...

Utrolig fin pute! Den tror jeg jeg må prøve. Vil passe perfekt på rommet til dattera mi:-)

Ha en fin kveld!

mymlen og my sa...

Helt enig, kjempefin pute. Fine farver og veldig bra med stoff bakside.
Hilsen Mymlen og My

Synnøve Olava sa...

Nyyyydelig... :O)

Ser ut som det vokser roser rett ut av puten... :O)

God sommer

mumi sa...

Så søøøt den var:) delikate farger du har brukt. Minner meg om at jeg kanskje må få ferdig min blomsterpute snart. Har fått dilla på hekleputer så nå har jeg 3 forskjellige på kroken LOL

Teiwaz sa...

Very, very romantic and beautifully:)))
Christine.

Frk. Fosli sa...

Hurra så utrolig fin den var! Jeg får aldri tid til å hekle lenger, så jeg må trøste meg litt med fine bilder av andres finfine prosjekter :-) Denne puta fikk meg til å ønske meg en rød liten stuga i en eplehage :)

Hege sa...

Kjempefin pute - og vakre farver!:-)
Ha en fortsatt fin dag,
klem Hege.

Ulla-Bella sa...

Fargeglad og fin pute. La meg som følger til din blogg her nå:)

Solveig sa...

Kjempefin pute! Berre koseleg med lenke til meg :)

PillePalle sa...

Finfin pute!