Sider

tirsdag 25. mai 2010

Hekle grytekluter.



Mitt forrige mislykket prosjekt ble rekket opp og ble til grytelapper istedet.


Neste gang jeg begynner på pute i bølgemønster skal jeg legge opp dobbelt så mange masker, slik at jeg får nok masker til at puten blir rund og ikke halvrund slik jeg fikk den.



25mai



25 mai.


Jeg har også heklet en med en annen fargekombinasjon.


Denne begynner jeg med å hekle en blomst, så forsetter jeg med bestemorsrutemønster.


061


til blogg 25 mai


Nå gjenstår den kjekke jobben og lage to like slik at jeg får to PAR med grytekluter……….


Gryteklutene er heklet uten mønster, etter eget hode.





høgjæren i dag


Til slutt må jeg vise hvor flott det er på høg jæren. Dette er Jærens flotte natur og ble tatt i går ettermiddag.



Ha en strålende tirsdagskveld.

9 kommentarer:

mumi sa...

Herlige grytekluter :) Likte begge to, men den øverste var nok mer i "mine" farger :)

Linda sa...

Så utrolig flotte grytekluter! De grønne er bare herlige:-) Synd du måtte rekke opp, men det er kjedelig å irritere seg over ting man ikke er fornøyd med...

Stine Hoelgaard Johansen sa...

sikke nogle skønne grydelapper, og sjovt at se dem i 2 farvekombinationer. De kommer til at se så forskellige ud.
Stine:)

Shy Bitch sa...

Fine var dei! Greit å ha noko enkelt etter mykje prøving og feiling..;-)

Randi sa...

Så fine grytekluter i fine farger. Jammen et tips for jeg trenger veldig nye grytkluter.

Fin blogg du har.
Ha en fin dag!

Eirin sa...

Grytekluter er en deilig ting! Alle trenger dem, de kan muntre opp et helt kjøkken og alle kan med litt godvilje og tro på seg selv få til å lage dem. ;-)

Takk for titten på dine fine.

Alt godt fra Eirin

cille sa...

Så mye lekkert du lager i heklearbeider, er virkelig imponert! Har nå prøvd meg på gryteklutene du har slikt rutemønster i bunnen og sikksakk hekling på toppen (staver), men jeg får det ikke til! Kan jeg spørre deg om du vil skrive ned en oppskrift for ei som må ha det inn med teskje...? rutemønsteret og allt...Synes det så så greit ut, men den gang ei...

Miss Talseth sa...

Hei du:)
Håper det går bra med eksamenspugging, om ikke du er ferdig alt? Jeg husker ikke helt.. Ville bare si at brudebuketten du lagde til showet på jærdagen var vidunderlig og det var en ære å få bære den:D Jeg var i det hele tatt stolt over å få vise fram arbeidene til slik en flott gjeng!

Også håper jeg vi kan få til å treffes når du er ferdig med siste skoleøkta... ;)

ps: flott bilde av Jæren, jeg skjønner jeg har kommet til rett plass!

Jorunn sa...

Virkelig flotte grytekluter!