Sider

fredag 21. mai 2010

Hekle gleder…………..eller ikke?








hekling til blogg





Jeg liker å hekle men ikke etter mønster, derfor hekler jeg etter prøving og feiling metoden. I det siste har det blitt litt for mye feiling……..grrrr.



Husker dere mormor sin fine pute som jeg har lyst å hekle?



Dette er andre forsøk.



Jeg har oppdaget at det er et UTROLIG stort stykke som skal til for å få en pute……..



halv pute til blogg







Som dere ser har jeg bare en halv pute………..hm……?

Jeg har lagt opp ALTFOR lite masker, den puten vil ALDRI som dere ser bli en rund pute.

Denne gangen er det ikke tålmodigheten det står på men antall masker.
(ALTSÅ det lønner seg å bruke mønster, da hadde jeg visste hvor mange masker jeg måtte legge opp for å få en RUND pute.......grrr)

Men jeg er ganske fornøyd med fargene, så nå lurer jeg på……



Skal jeg rekke opp og begynne på ny?



Skal jeg hekle slik at det kan bli et fremstykke av en pute med bølgemønster?



Eller skal jeg rett og slett begynne på et nytt hekleprosjekt? Som jeg kan?



Bestemorsruter foreksempel??



Eller burde jeg heller rett og slett prioritert husarbeid slik at vi kan nyte rent og ryddig hus til helgen?



Ønsker dere alle en STRÅLENDE dag!!!!!

17 kommentarer:

Linda sa...

Jeg synes du skal hekle ferdig for dette ser jo veldig lekkert ut:-) Fargene er kjempe fine!

Husarbeid burde vært gjort her også, men her sitter jeg foran pc'n:-) Ønsker deg og dine en fin helg!

Vilma sa...

Ja, hækle det færdigt , den bliver så fin , puden , og dejlige farver :-) God weekend.

Veronica sa...

Utrolig nydelige farger du har satt sammen her! Synes du skal ferdigstille denne puten! Mønsteret og fargene passer så utrolig godt sammen! Legger deg til i listen min, og gleder meg til å følge med på dine fargeglade prosjekter!:)

ide-puffen sa...

Hi hi du må jo bare hekle det ferdig. Det er jo helt nydelige farger. Du kan gjøre noe annet en stund så tar du det fram igjen når iveren over puten kommer tilbake.

Ønsker deg en vakker pinsehelg.

Randi

Eirin sa...

Hekling er en deilig ting. Jeg tror jeg skal kose meg med grytelapper til hytta mens jeg er der i pinsen. ;-)
Takk for inspirasjon.

Alt godt fra Eirin

Ine sa...

Jeg synes du skal gjøre den ferdig - den var kjempefin!

Lykkeliten sa...

Å, du må gjøre denne ferdig!
Den blir jo så lekker.

Ta deg heller en liten pause med noe annet når du blir frustrert.
Støvsuging f.eks......

Klem Lykkeliten

by BeaTell sa...

Hekle slik at det blir fremstykke av en pute du! Nydelige farger da!! Blir fornøyd til slutt tenker jeg. Husarbeid kommer iallfall sist på lista!! Basta.. (så får jeg litt bedre samvittighet her jeg sitter og strikker istedenfor å ta helgavasken!!)

Shy Bitch sa...

Denne må du sjølvsagt hekle ferdig, fine fargar, og hekling er flott avslapping. Og så kan ein ikkje gje seg før ein får til det ein vil- Lykke til!

Englehjem sa...

Den ble super fin og topp farger.
-den må du gjøre ferdig. Jiiippppi i kveld kan vi feire refleksjonsnotatet.

sigrid sa...

Hekle ferdig du..
Dette blir bra :-)

God Pinse!!

Velkommen til min kreative verden sa...

Lekkert! Flotte bilder, og flott arbeid: )

Gjertrud Marie Jensen sa...

Perfekt hårbånd til Elen?

Bjørkely sa...

hei hei!
Jeg synes også at du skal hekle ferdig. Det er ikke noe artig å ha masse halvferdige arbeid liggende. Du er sikkert lei hele puten nu, men tro hvor fin den blir når den blir ferdig :)

Astrid sin sa...

Fant bloggen din NÅ. Nydelige heklerier. Skal prøve meg på både det ene og det andre. Inspirerende.

Laila sa...

Jeg vet ikke hva du bestemte deg for, men det var noen nydelige farger, og et nydelig mønster! Hadde jeg vært deg, hadde jeg heklet en til og sydd dem sammen til en pute.

Anonym sa...

Er det noen som har oppskrift på dette mønsteret men ikke til rund pute.. jeg ønsker å lage pledd av dette mønsteret :)