Sider

søndag 11. april 2010

Blå heklegleder.



190

Jeg har heklet en ny gryteklut. Jeg ble inspirert til hekle denne når jeg fant en som var heklet på samme måte hos min mor, i andre farger. Syns det er morsomt når jeg finner nye(for meg) måter å hekle på.


194


Er ikke dette en flott effekt?


195


203


Jeg er igang med en ny, og tar et bilde for å vise hvordan jeg gjør det. Jeg hekler først et “rutenett” Så hekler jeg 4 staver i hver rute i et “bølgemønstersystem” . Det er kjempelett og veldig morsomt.


Jeg er blitt spurt om jeg vet om noen goder sider som kan vise hvordan men hekler. Jeg har funnet en god side på YOU TUBE.

Når det gjelder hekling finner jeg masse insirasjon på andre blogger, i dag nevner jeg to av mange som jeg liker godt:



Begge er blogger som jeg ofte er innom og som gir meg MASSE inspirasjon.

Ønsker dere en fin søndag!

13 kommentarer:

Mona sa...

Å, vad fint! Det här måste jag bara prova på. Det är så roligt med nya ideer. Pannlappen i ditt förra inlägg är också mycket fin. Härlig färgkombination.
Önskar dig en riktigt fin söndag!

Mimilie sa...

Denne var jo kjempeflott! Utrolig fin effekt:)

Marie sa...

Hei, så stilig effekt! det ble kjempefint :-) takk for at du deler!

Synnøve Olava sa...

Hei!
Det var en kjempeflott gryteklut. Jeg har faktisk et gammelt oppskrift hefte med oppskrift på denne..., men jeg har aldri prøvd meg på den!

Så moro at du finner inspirasjon på min blogg, og tusen takk for at du linker til meg. Må få lov til å returnere den og si at jeg finner masse inspirasjon hos deg og på din flotte blogg!

Ønsker deg en strålende vårdag!

Dronning Bergfrue sa...

Wow!! Så stilige grytekluter! Jeg har begynt å hekle litt, så grytekluter må bli mitt neste prosjekt!!

Takk for inspirasjonen:)
Ha en fin søndag!

mvh Bergfrua

Hege - BOLIGglede sa...

Så artig...!
Er ikke så flink til å skjønne oppskrifter jeg. Må liksom ha noen til å vise meg, så derfor blir det de samme bestemor-rutene om og om igjen;)

Turid sa...

Så spennende dette er. Nydelig arbeid og flott at du viser hvordan det gjøres. Ser veldig gøy ut.

Tonemor sa...

Kjempe stilige grytekluter.

Linda sa...

Disse ble kjempe flotte:-) Du har en veldig fin blogg. Gleder meg til å følge deg videre!

Fin i Formen - Margrethe sa...

Hei! Så artige disse var da. Må prøves ut en gang:)

rett og vrang sa...

SÅ morsomt å se igjen! Heklet et vognteppe med dette mønsteret i gule og orange nyanser til datterens vogn i 1974! Jeg tror jeg fremdeles har oppskrifta i en ringperm!
Synnøvehilsen

CosiFanTutta sa...

Hei, her har jeg ikke vært før. SÅ masse fint du lager. Jeg skal sannelig prøve meg på sånne grytekluter, de var superfine. Det ser vanskelig ut, og eg ER hekleamatør! Det blir spennende. Jeg skal linke til deg hvis jeg får til noe det går an å vise på bloggen, hehe

Nydelig teppe du har laget av bestemorsruter. Jeg har forsøkt meg på et selv, og vet det er mye arbeid.

Takk for titten, tror jeg må legge deg i blogglisten min, håper det er greit!

Cosi

Miss Talseth sa...

Hei og takk for igår! Kjempehyggelig! Skulle jo egentlig ikke kommentere hekleinnlegga dine men;) Lurte på om du kunne minne meg på den bloggen du anbefalte meg? Om blogginstillinger og sånn. Husker jo ikke navnet idag;) Håper vi sees snart igjen!