Sider

søndag 7. februar 2010

Glede med boller.






053




059



058


Dersom jeg ønsker å glede mine barn litt ekstra, er det lett. Da koser vi oss med boller.


Idag ble det boller med vaniljekrem, kanelboller og boller med skjokolade inni. Vi syns selv at vi har verdens beste boller.


Minstemann går på diett uten melk, så vi må være litt kreative med oppskriften.


Jeg deler gjerne min måte å gjøre det på:


1 liter rismelk


100 gr gjær (tørr eller vanlig, det jeg har hjemme)


3 egg


3dl sukker


2ts bakepulver


4ts kardemomme


300gr smør (blå melange uten melk og salt)


ca 3 liter hvetemel.


Heves godt. Minst en hall time. Så lager jeg de varientene som måtte ønskes, alt etter hva vi har i hus. Etterheving ca 2o min.


Pensles med egg. Stekes på 220gr ca 11-12min.


Lykke til !


Ønsker alle en fortsatt fin søndag!

8 kommentarer:

Blandet loft sa...

fy søren så godt det så ut. og så gøy med 3 sorter :D

Hanne sa...

Oooooh. Nystekte boller blir ALDRI feil. Herlige bilder!

Anita sa...

Hei hei...oiii disse var sikkert bra gode! Ha en riktig fin søndagskveld!! mvh Anita

igi sa...

Det ser kjempe godt ut!
Kos dere!

Klem IGI

Kort og Søm sa...

Nam..dette så godt ut!!
Klem Fredrikke :o)

Vibeke sa...

NAM!!! jeg elsker gjærbakst :)
flott at du deler oppskrift, den skal garantert prøves..

ønsker deg en fin ny uke,
vibeke

Anonym sa...

Hei
Det så knallgodt ut med de bollene. Jeg har bakt boller uten melk i flere år, erstatter melken med vann, det går helt fint, og bruker margarin uten melk, men da er det lurt å ha i litt salt...
MVH Jannike

Brita sa...

Åh, den oppskriften skal jeg jammen prøve:) Jeg ammer og babyen sliter med kolikk og jeg er satt på melkefri diett, og det krever temmelig mye av meg å finne mat uten melkeprotein i!
Så snadder ut altså!