Sider

tirsdag 3. november 2009

Stolen med rosene.




Jeg syr og syr. Klipper og syr. Prøver lapper mot hverandre, vurderer og syr. Det jobbes med farger, former og kontraster. Det meste av trekket til stolen er ferdigsydd. Jeg skal gjøre litt små justeringer, og sy på noen små detaljer, så håper jeg det blir bra.
Nå skal stolen taes fra hverandre og males. Da kommer spørsmålet: Hvilken farge skal jeg male?
Kom gjerne med innspill.......
Dere får ikke vite mer om stolen min før etter utstillingen på skolen den 5 des.
Da skal jeg vise flere bilder av stolen helt ferdig.











4 kommentarer:

Synnøve Olava sa...

WOW..., så utrolig lekkert!
En sånn stol kunne jeg tenkt meg også... :O)

Hadde det vært min stol, hadde jeg malt treverket sort og med høyglans.

Gleder meg til å se den ferdig..., og lykke til med vurderinger... :O)

Krusedulla sa...

Så spennende Gøril! Gleder meg til å se den ferdig. Etter hva jeg har fått inntrykk av har du mye hvitt i huset ditt, jeg hadde derfor valgt hvit farge på stolen. Da tror jeg rosene kommer til sin rett;) Lykke til og gleder meg til utstillingen!

FIOLINESBLOG sa...

Hei Linetoppen:)
Flott prosjekt,gleder meg sinnsykt til du skal forsvare oppgaven din med fremlegget.
Jeg er enig med Synnøve Olava, høyglans sort!
Det fremhever og rammer inn rosene dine. Som jeg forstår er det tekstilen du vil ha fokus på, da er det fint å markerer det.?

...prøv deg fram på noen deler, eller visualiser med et sort stoff,legg det omkring:)

fioline.

Frk. Fosli sa...

Hei!
Jeg synes stolen ser nydelig ut allerede jeg:) Blir spennende å se helt til sist! Drømmer om å se den malt i noe annet enn hvitt - hva med rosa? Og jeg synes faktisk det var finest på det nederste bildet der det oransje stoffet ikke hadde fått plass. Skal følge med på denn =)