Sider

onsdag 28. oktober 2009

Ny spennende oppgave på skolen.

Husker dere gyngestolen og skapet som jeg kjøpte i sommer?


Jeg hadde en plan. Vi har fått ny oppgave på skolen, vi skal lage et produkt som ikke er vårt eget fag. Jeg vil være møbeltapetserer. Jeg vil gjøre gyngestolen litt fænsipænsi.



Jeg er blitt inspirert av disse bildene:






Bildene er hentet herfra.



Bilde er hentet herfra.

Bilde er hentet herfra.

Intet mindre om dere skjønner?



Jeg blir nødt for å referere til Biens aktivitetsblogg: Hun skriver om en Igor som er kroppsmaler og han sier:

"Problemet for de fleste av oss er ikke at vi sikter for høyt og bommer,

men at vi sikter for lavt – og treffer."


Dette syns jeg er utrolig bra sagt, jeg lar dette være mottoet og visjonen for denne oppgaven.

Egentlig var planen å lage en søt gyngestol inspirert av vintage roser, med masse roser i uliker røde og rosa farger. Men etter å ha sett disse fantastiske fargerike møblene lurer jeg på om jeg må la meg inspirere av blomster med alle regnbuens farger?





(ps! noen som lurer på hvordan det gikk med skapet? Det står her til skrekk og advarsel om at det er lurt å ta MÅL av et møbel FØR du kjøper det. Og gjerne ha en plan om HVOR i huset det skal stå. Det er fremdeles "litt"stort. )



9 kommentarer:

Ine sa...

Å den siste stolen var SWEET! Skulle gjerne hatt en sånn en til å Mac'e i!

Ine sa...

Hey! Jepp, he lagt deg te i oppdateringslistå, så eg kan sjå kver gong du blogge :)
Eg broge Photoshop CS3 te å redigera bildene mine :) he du dæ?

Fin i Formen - Margrethe sa...

Så utrolig stilige møbler med herlige farger! Gleder meg til å se hvordan gyngestolen din blir, for dette kan bli bra :)

Ninas Drops sa...

SÅ herlig inspirasjon.
Det blir spennende å se hvordan stolen blir da.
Lykke til.
Drops

Lene sa...

WOW for en flott blogg du har :) Og så masse fine bilder, og flotte ting du har laget !!!

Oi oi.... og jeg legger frem stolt at jeg kan strikke rett frem og felle av... jaja.. man må begynne et sted..:)

Så spennende med stolen, gleder meg til å følge med :)

Lene

FIOLINESBLOG sa...

Hei linetoppen!
Ikke bare skal du sikte høyt og ta sjanser,men TENKE stort.....spennende!
Jeg bare er så inspirert av dine farger;)
I dag har jeg reflektert og kokt syltetøy,SÅ.......får vi se:)
klem

Janne sa...

Oioi, nå gleder jeg meg enormt til å se resultatet!!! Så dødskult ut!
Masse lykke til; you can do it!

Velkommen til min kreative verden sa...

Dette blir spennende. Det å skape forventninger er bra. Gleder meg!

Krusedulla sa...

Dette går såååå bra! Dette klarer du så fint! Spennende å se resultatet:) Kjempeflotte farger på bildene du hadde. Lykke til med prosessen:)