Sider

onsdag 16. september 2009

Luer med roser.

Jakten på roser fortsetter.
















Fikk lyst å strikke noen luer jeg. Jenta mi kaller dette for "hengehua" (lue som henger for de som ikke skjønner jærdialekten.)
Luene falt i smak.

Og som dere ser er jeg på stadig jakt etter roser i ulike utførelser. På de to øverste luene har jeg brukt et heklediagram og strikket etter.

Den lilla luen har fått en tovet rose sydd på. Den er heklet, først en rekke luftmasker. Så en rekker med staver i buer. Da får jeg en rekker som kan minne om den måten man lager marsipan rose. Dertter har jeg sydd den sammen til en rose.

4 kommentarer:

igi sa...

Produktiv er du! Kjempe fine luer! Ble veldig fint med rosekanten rundt.

FIOLINESBLOG sa...

Å så fin jenta di er med "hengelua":)
Lykke til med reisen for å finne rosen i ditt prosjekt.
klem:)

Hanne sa...

Flotte luer! Takk for beskrivelse på den tovede blomsten, den kommer jeg nok til å kopiere ;-)

Kort og Søm sa...

Kjempe fine luer!!
Fredrikke :o)