Sider

søndag 20. september 2009

Høstkrans.


Jeg hadde lyst å lage meg en krans til å henge ute ved døren.
Ideen om hvordan jeg skulle gjøre det har ligget å surret i hode en stund. Jeg liker godt strukturen jeg får når jeg legger garn litt uryddig og snurrer det fast med sytråd. Men det gikk lenge før jeg bestemte meg for hvilke farger jeg skulle bruke.
Huset er brunt også har jeg en sittegruppe i hvit på denne siden av huset. De få blomstene jeg har er hvite. Derfor falt valget på hvit,krem,grått,sølv og brunt.
Det er klart jeg kunne friket ut å laget en med masse sterke høstfarger, men det får bli til en annen gang.




Her viser jeg hvordan jeg har laget min høstkrans.












Jeg har brukt en STOR halmkrans. Først legger jeg på noen stoffbiter i passende farger som snurrer det fast med sytråd. Så legger jeg lag på lag med garn og surrer fast.
For å få den litt uryddige strukturen trengs det flere lag med garn. Så dette tar litt tid. Men det blir jo fint tilslutt.
Klarer jeg å inspirere noen til å lage sin egen høstkrans blir jeg veldig glad for å få høre om det, og gjerne få se bilder.
Han en fin søndag!




9 kommentarer:

sigrid sa...

Så tøft og annleis..
Til inspirasjon..
Leite, leite så kanskje eg finn noko å lage av!
Flott blogg;-)

Frk. Maya sa...

Kjempetøff! Og god ide å bruke tøy/garn på den måten. Hadde jeg aldri kommet på.

Maya

Anne sa...

Så fin krans! Den likte eg veldig godt:) Flink du er:) Ynskjer deg ein herleg søndag!

Flittige hender sa...

Så stilig høstkrans. Både vakker og tøff :0)

Velkommen til min kreative verden sa...

Jeg blir så imponert over dere som jobber med blomster. Dere har en spesiell kreativ evne og god formsans: )

Dette var virkelig flott! Teksturen er spennende: )

FIOLINESBLOG sa...

Du er en kunstner med kranser du Linetoppen:)
Vet du i dag loppehandlet jeg en søpplesekk med klær for 100 lappen!
Hvorfor?
For alle plaggene hadde kremfargede perlemorsknapper klare til avspretting...
klem fioline:)

Janne sa...

Så utolig fin!!! Så til og med ganske enkel ut også...til og med overkommelig for meg...?!?
Ha en fin kveld!

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Åh, vilken härlig krans :) vänligen Johanna

Fin i Formen - Margrethe sa...

Så nydelig krans!! Virkelig flott var den og så spennende å bruke stoffbiter, garn osv. :) Kreativt!