Sider

onsdag 30. september 2009

En veske blir ikke det samme etter denne dagen.

I går reiste jeg tur retur fra Jæren til Høgskulen i Akershus på Lillestrøm, for å få med meg Andre Wallenborg.

Og det var verdt det! Han fortalde sin historie om hvordan han ble veskedesigner, fortalde hvor han hentet inspirasjon og hvordan han jobbet. Andre Wallenborg er fra Moss, der har han også sitt atlier. Han selger sine vesker fra en butikk i Moss som heter Tea Time Tango,ellers lager han vesker på bestilling til sine private kunder. Mette Marit har veske som Andre Wallenborg har laget.





























Det som imponerte meg var, hvor STOR materialforståelse han hadde. Han visste hvordan alle materialene han bruke oppførte seg,og hvordan han skulle sy i hver enkelt stoff. Han var ekstremt opptatt av KVALITET. Det det kunne vi se på de ferdige pruduktene. De var SÅ proff laget.Med unike detaljer! I tillegg hadde han en fortellerevne som var fantastisk, det var utrolig kjekt å høre på hans historie.
Dette var en flott dag!








Dette er Andre Wallenborg med en herreveske.







Posted by Picasa

7 kommentarer:

Janne sa...

Wow!!! Ble imponert! Både over veskene OG mannen! Nydelige vesker, kjekk mann;) Sånn skulle jeg også gjerne hatt! Veske altså...;)

Duften av erteblomster sa...

Hørtes ut som en inspirerende og spennende dag! Nytt merke for meg, gøy med slike tips :)

Hvordan går det med "restegarn" puten din? Den du har bilde av er bare helt RÅÅÅ, må lage meg en slik en gang! Jeg må innrømme at jeg er bedre på å strikke enn å hekle men jeg skal da vel alltids klare å "lide" meg igjennom noen lapper...fnis

Høstklem,
Vibeke

Velkommen til min kreative verden sa...

Så fine bilder og veldig fint å høre at dagen har vært fin for dere studenter. Jeg blir så glad over å høre dette: )

Jeg skal tipse han om innlegget ditt: )

Krusedulla sa...

Den dagen var bare sååååå bra!!! Butikken heter Tea Time Tango:) Du finner reportasje om butikken her: http://www.moss-dagblad.no/tema/article3083133.ece

Hege sa...

Så fine vesker!!
FOR en nydelig blogg du har:-)
Er selv utdannet innen kunst-og håndverk,
- og du er jammen meg kreativ!
Hit kommer jeg igjen!
Legger meg til som følger..?
Ha en fin dag, klem Hege.

Rikke sa...

Noen lekkerbisker =) Er moro å høre på folk som kan faget sitt!

Kort og Søm sa...

Så spennende, skulle gjerne vært der ja.. :o)
God helg,
Fredrikke :o)