Sider

mandag 13. juli 2009

Miljøhandlenett.





Hver gang jeg er i butikken og handler og betaler for en plastpose(!), tenker jeg at NÅ er det siste gang. Neste gang må jeg ta mitt eget handlenett. Derfor hadde jeg meg en stor surferunde på nett for å "låne " litt inspirasjon.
Jeg har tegnet mønster selv. Det har jeg aldri gjort før.
Og dette har tatt tid! Det er lenge siden jeg har klussa så mye når jeg har laget noe.
For hvordan i all verden gjør man når man skal vrangsy noe med hank?? Det gikk jo ikke....
Jeg blir glad om noen har tips til en god fremgangsmåte til en sånn type veske.
Jeg er ganske fornøyd med sluttresultatet, selv om jeg brukte lang tid og brukte sprettekniven mer enn symaskinen.
Nå gjelder det bare å huske å ta den med når jeg skal handle.

12 kommentarer:

FIOLINESBLOG sa...

Kjempe søt bag du har laget Gøril!
Det er nok ganske vanskelig å vrangsy hele hanken, men du kan kanskje lage en stikning på den så blir det fint.
Jammen har du klart deg utmerket synes jeg!
PS det er visst bager og vesker som ruuuuler på bloggene nå om dagen!Morsomt!
fioline:)

mumi sa...

Så kuuul veske du har laget. Jeg har akkurat samme tanke som deg om de hersens plastposene, har til og med handlet inn stoff for å sy meg noen nett, men der stoppet det gitt LOL. Satt faktisk nettopp nå på Etsy og prøvde å finne noen fine mønster, jeg er ikke kreativ nok til å lage mønstrene selv:)

Glede sa...

Hei! Jeg er imponert, tegnet eget mønster, wow! Likte også den kjempesøte vesken under, for ikke å snakke om den "glidelåskunsten" under der igjen. Inspirasjon! :)

Kristine sa...

Hei :)
sjekk ut denne linken: http://annesand-annesand.blogspot.com/2008/12/3-desember.html helt super fremgangsmåte på akkurat det du har slitt med, hehe!Må innrømme at jeg sleit litt første gang selv med denne bruksanvisningen, men tror den skal være ganske ok å følge altså!

Janette sa...

Kjempefint handlenett du har laget! Synest du var flink som tegnet mønster og gjorde alt selv, jeg!
En fin dag til deg!
Hilsen Janette

ninabakke sa...

Så fin :)

Anonym sa...

Kjempefine !!!!

Hilde

Velkommen til min kreative verden sa...

Du er kjempeflink! Dette ble fint. Artigt og effektfull bunn.

Frk. Maya sa...

Så fin den ble! Du har litt av en tålmodighet høres det ut som.
Mye bedre med en slik veske enn de plastikkposene. Jeg tenker også som så at jeg burde skaffet meg en tøyveske i stedet, men du kan banne på at jeg sannsynligvis kommer til å glemme å ta den med. Kanskje man husker å ta den med om den er så fargerig og søt som din:)

Maya

Synnøve Olava sa...

Hei..., handlenettet ditt er supert. Så gøy at du har laget mønsteret selv.

Hanker er enklere å sy hvis du først skjærer selv hanken 4 ganger bredere en den i utgangspunktet skal være. Så bretter du stoffet dobbelt, press kanten ned med strykejernet. Brett stoffet utigjen, og fold kantene inn mot pressen/midten. Press remsen igjen, sånn at stoffet holder seg sånn og sy tilslutt stikning på begge kantene.
Håper det ble forstålig, hvis ikke er det bare å spørre!

Ha en fin kveld!

linn kristine sa...

Den ble skikkelig kul. Hvor har du kjøpt stoffet, og hvordan lagde du den? Mønster du kan vise frem?

Ine sa...

Hei! Du he jo en kjempeflotte blogg jo! Å for ett fint nett! Sånn ønske eg meg!