Sider

torsdag 18. juni 2009

Blomstrende pute.

I et innlegg lengre ned fikk jeg en utfordring av Gitte
Det var å applikere blomstene fra et dynetrekk til en pute. Den utfordringen måtte jeg jo ta!
Hva syns du Gitte, har jeg bestått utfordringen?













Ordtaket har jeg skrevet på pc og skrevet ut, overført det til tekstil med rammelim. Det blanke er metallfolie. Det som det er mest av er søm med maskin. Rundt blomstene har jeg sydd flere omganger med ulike farger. Jeg liker så godt den effekten. For å få følelsen av høydeforskjeller og lag på lag har jeg sydd på heklede blomster. Til slutt har jeg sydd på perler for å få inn en blank kontrast.
Ha en blomstrende dag.


10 kommentarer:

Synnøve Olava sa...

WOW, WOW, WOW........... :O)

Den lekreste puten jeg har sett på lenge. Så morsomt å kombinerer utklipte og heklede blomster...

Nydelig med sømmen du har sydd rundt og rdnt og rundt....

Fikk veldig lyst til å lage noe tilsvarende...

Ha en fantastisk flott dag og weekend!

Velkommen til min kreative verden sa...

Gøril, jeg er så imponert at jeg mangler faktisk ord for å beskrive dette på en god måte.

Dette er noe av det fineste jeg har sett. Som du ser og sikkert skjønner, er det å bli utfordret veldig bra. Vi må tenke annerledes.

Nå ble jeg virkelig inspirert. Tenk hvor god bruk du får for dette siden: ) : )

Fin i Formen - Margrethe sa...

Å, så lekker pute!! Super idé, nå ble jeg inspirert:)

Dilldall-Nina sa...

Fantastiskt kreativt. Du må ha mange duracellbatterier i den estetiske delen av hjernen din ;).
Jeg tar sjansen på å være litt frekk og freidig. Du skulle ikke være interessert i å bytte en bit fra det stoffet med noe fra min retrohaug? Jeg er på jakt etter blåturkise dynetrekkstoffer til et teppe til sønnen min. Det er selvfølgelig lov å si nei. Kan ta bilder av min stoffhaug om du skulle være interessert. Ferieklem ;)!

Glede sa...

Så utrolig flott! Jeg blir rent imponert her jeg sitter.. :)

Noralill sa...

Ei skikkeleg sommarpute! Kjempefin, med fine ord.

Katarina sa...

Kjempe stilig!!

Moski sa...

For en fin pute, og så herlige detaljer og farger!
Hvordan overfører du teksten til stoffet med rammelim? Det skulle jeg gjerne prøve.
Hjertene du lager er også kjempefine!

erry sa...

Helt underbar kudde du gjort! WOW!!! & Vilken härlig blogg du har!

Anette sa...

Hei.

Så fantastisk kreativ du er! imponert jeg:) Spesielt alle hekleriene dine.
Lurer - hvilke farge har du malt vitrine skapet du har bilde av på bloggen i? jeg falt så for den fargen.

Anette